Mums!



Jag gör aldrig soppor men idag blev det pefekt då jag inte var så hungrig. Har tröttnat på köpesoppor och min "vanliga" soppa blir aldrig lika god som pappas. Idag improviserade jag som sagt (det tog en halvtimme).  Jag tog helt enkelt av det jag hade hemma. Jag hade i en klick smör, grädde, vatten, gul lök, purjolök, morot, paprika (fast den skippar jag nog nästa gång), lite tomatpuré, räkor såklart och kryddor; salt, cayennepeppar och pyttelite chilikrydda. Nästa gång blir det kanske dill i med och en skvätt vitt vin (kunde inte öppna någon flaska då jag inte har någon sådan kork man stänger med, var köper man det?). Det blev otroligt gott och jag åt upp allt. Silade soppan innan den serverades! Och detta improviserade jag i sista stund, jag är stolt över mig själv hihi. Mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0