Fredagslyx



Idag känns det att det är lååångfredag...På förmiddagen fixade jag alla påskägg (tack Evelina för att jag fick det 8:e ägget som saknades av dig). Spindlarna i källaren verkar ha gömt sig, men jag kan inte skaka bort det...Idag har jag och Evelina även varit och handlat. Tänkte göra färsk pasta med kyckling i örtsås (men hittade ingen). Har Kelda slutat med sin örtsås eller vad (den var ju så god)?! På vägen hem till henne för att lämna maten så mötte vi brorsan med familj, så då blev det en snabbfika där. Efteråt åkte jag och Evelina en snabbis till Lindex vid Eriksberg. Nu har jag varit hemma en stund och potatisgratängen står i ugnen. Hade några biffar i frysen så det blir perfekt fredagslyx. Ikväll tänker jag gotta mig med jordgubbar och glass! Nu ser jag fram emot morgondagen och påskmat hemma hos mamma & pappa. Hoppas det fina vädret håller i sig så man kan vara ute en del. Måste även fixa laxrullarna till mammas påskbord. Vad äter ni en fredag som denna?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0