Trouble is a friend...Varning för lååångt inlägg



*Nynnar*

Trobule is a friend - Lenka



Vilken dag det har varit...I fredags möttes vi (skolan) av vattenläcka på jobbet och värmesystemet ur funktion. Idag var det under tio grader INNE på jobbet. Vi fick värmefläktar (idag) men detta ledde till att proppar gick hela tiden (alltså varje minut). Detta hade vi problem med förra veckan också. Så vi hade omkring 10 grader inomhus till klockan tre på eftermiddagen (då dom kom dit med något som gjorde att vi kunde använda mer el). Vi har ändå haft "tur".

På skolan är det vattenläcka från vinden till källaren. Idag var det snack om att vi skulle behöva stänga ner verksamheten minst en dag så att dom kunde åtgärda det här med elen. Vi i personalen skulle antagligen få jobba ändå, men nu verkar det som att det inte blir något av det. Alltså att stänga ner...och ändå om dom stänger ner så fixar dom inte värmen på en dag utan bara elen. Och så jäkla bra är inte värmefläktarna. Helt sjukt! Vi har fått lov att göra utflykter (men det är svårt då våra barn började gråta efter en kvart ute i kylan idag). Vad kan man göra för utflykt med 15 småbarn (några som inte kan gå + inskolning) som ska vara inomhus? Gärna tips, tack!

Jag fick panikskriva ett brev till föräldrarna om tofflor och extra tjocka tröjor. Stackars barn...Går omkring med lila läppar! På dom andra avdelningarna hade det varit istappar i kranarna så jag överdriver verkligen inte. Strömmen hade gått och gjort att fiskarna på andra avdelningen hade dött...Oj oj oj...



Sitter här hemma nu och värmer mig med en kopp Latte Macchiato, mums. Igår var jag hemma och fixade hela dagen. I lördags var jag en sväng på Allum för att leta nya stövlar då mina gick sönder på nyår. Bilen ville först inte starta och sedan var den nära att dö på motorvägen. Scary! Hittade inga stövlar dock två presenter till syster som jag är väldigt nöjd med...Hoppas hon med blir det!



Sista semesterdagen (i torsdags) ägnades åt att köpa en ram till min Kroatientavla. Jäkla IKEA skit säger jag bara...Höll på två timmar innan jag fick in bilden och allt och sedan satt den ändå inte bra.



Jobbar min sena vecka den här veckan och som det känns nu kommer jag inte att hinna med mycket annat än jobb. Längtar till helg, födelsedag och mammas smörgåstårtor, yummy! Här kommer lite fler saker jag önskar mig (från Mandel som har snabb leverans...1-2 dagar)





Härlig VILA topp i svart eller mullvad . ONE SIZE VILL HA





VILA...Älskar när man kan bryta av med en annan färg under . Medium





Helrätt med randigt (Marina känslan) i vår...Älskar denna outfit:



Only (Vad annars...)







Ichi (kan också) cardigan svart eller korall . Medium





Älskar Objects detaljer





Supermysig grå poncho från Pieces (rea)





Perfekt skinnjacka från Only (ca 400 kr på rean) Medium eller Large



Sist men inte minst ett par Plutoleggings från Vila som jag förälskat mig i . Medium







Nu har ni att läsa ;)



Kommentarer
Postat av: Maria

Fy vad kallt där kan ni ju inte vara...

Be rektorn om utflyktspengar och åk till Universeum; där kan ni spendera några timmar! Eller Bushuset... Billigare alternativ är Stadsmuséet som har en barnavdelning som är ok eller Öppna förskolan Wieselgrensplatsen.

Hoppas det blir bättre snart! Kram!

2010-01-11 @ 20:06:06
Postat av: M

Hade med tanke på Universeum...Men vi har några som är väldigt små och knappt kan gå och då undrar jag om man får plats med alla vagnar på bussen? Är ju ändå en bra bit från hållplatsen och man kan ju inte bära två var?! Dom stora barnen kan nog hålla sig vakna! Men har ju 5 st som inte ens fyllt 2...

2010-01-11 @ 21:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0