Ingen jobbångest...



Söndag kväll och ingen jobbångest...För bra för att vara sant?!

Dom senaste helgerna har det inte hänt mycket. Jag kommer på mig själv med att ha jäkligt kul på jobbet under veckorna. I veckan hade vi maskerad och jag var utklädd till Pippi och jag levde mig verkligen in i rollen...haha...Gratis motion till Miniröris är ju inte fel det heller...Sen tjatar kollegorna på att jag ska följa med och träna...

Jag har verkligen underbara kollegor. Den 14:e maj (klämdagen) ska jag och R ta en heldag med massage och lunch bland annat. Sedan ska vi två och vår tredje kollega boka in en dag och gå ut och äta (antagligen Bamboo). Vi har galet kul på jobbet och bjuder på oss själva, kan skämta med ironi och prata om allt. Detta märks på barngruppen som fungerar så bra nu (det är bara föräldrarna som är vrickade ibland...). Ingen kommentar (tur att dom är nöjda men så som vi kämpar och ställer upp så ska dom vara det).

Förutom detta pratar jag mer med dom andra på dom andra avdelningarna och även grannen som jobbar på andra sidan. Det lutar åt personalfest eller i alla fall After Work någon dag. Kul!

Det enda som är jobbigt är alla sena dagar och vissa dagar är jag så trött att jag börjar undra om man är sjuk. Dessa dagar är riktigt sega att jobba och det gör det inte lättare att mina tidiga dagar  försvinner. Denna vecka och följande veckor; Planering (på onsdag), nästa vecka kurs till klockan nio på kvällen och veckan efter det utvecklingssamtal. Jag som hade tänkt hämta F och ta en heleftermiddag men det får lösa sig på något sätt ändå. Saknar mina busisar!

Nu blir det slapp här hemma framför tvn med fruktsallad. I helgen har det blivit middag hemma hos M & P, en tur till Eriksberg där jag köpte sidenlakan på Hemtex, Ikeabesök idag och allmänt slappande. I veckan är vattnet avstängt från 7-19 varje dag och jag som tänkt städa och bokat in tvättdag...Grannen ville gå på bio men det får skjutas på det med då vi har planering den dagen. Jag har inte fått gjort något nyttigt denna helg och allt skjuts på hela tiden...Men så är det ibland! Förstår inte hur jag ska hinna med/orka med allt när alla mina tidiga dagar jämt drabbas. Det är ju ändå därför jag sliter övriga dagar för att få just denna tid. Hmm...





Snart kommer Mandelbarn ;-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0