Dinkelbröd



Vilken dag! Är helt slut...Imorse gick jag hemifrån 06.20 och det hade snöat så mycket att jag inte ens såg bilen. Många barn med snuviga näsor och jag själv är helt slut (och matt - inte konstigt då vi har extrem värme inomhus). Gjorde bröddegen igår och har nu satt in brödet i ugnen. Hoppas att det blir bra! Bra att använda sig av en form...Det blir alltså dinkelbröd (se recept längre ner i bloggen) och jag köpte en mix med pumpafrön, solrosfrön, pinjenötter och sesamfrön att ha på. Hoppas det blir gott (och att brödet blir som det ska). Min ugn är ju lite knepig och det är första gången jag gör detta bröd.

Tiden bara försvinner och jag förstår inte hur jag ska hinna med allt. Fyra sena dagar den här veckan...Jag måste åka och handla, åka till Apoteket, träffa grannen så jag kan hämta cykeln, städa, tvätta o.s.v. o.s.v. Ska antagligen åka och hämta Evelina senare och passa på att handla. Nej, nu ska jag bannemäj ta den sista ork jag har i kroppen och städa medans brödet är i ugnen...Inte ens presentkorten har man köpt upp än...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0