När någon dör...



När någon dör är det otroligt mycket att göra. Begravning och allt vad det innebär med planeringen (kistor, urnor, dödsannons, kyrka, förtäring, psalmer, blommor, var, när, hur, dödsbo, bankfack, testamenten o.s.v. o.s.v.). Listan kan göras lång...För en del kan det nog vara bra att ha en del att stå i så man inte tänker på det så mycket medans det för andra bara är jobbigt.

Jag har ägnat mycket tid dom senaste dagarna bara till att hitta begravningsblommor till mormor. Som ni ser längre ner i bloggen hittade jag en perfekt krans till ett bra pris, rätt sorts blommor och färg men alldeles för långt bort. Nu lutar det åt att beställa via begravningsbyrån (ok pris, rätt sorts blommor...frågan är om det går att få ett hjärta)?! Interflora har också bra alternativ, dock något dyrare. Jag vill att det ska bli rätt! Mormor gillade nejlikor och rosa färger så något sådant tycker jag det ska bli. Samtidigt var hon inte mycket för krusiduller utan mer för det enkla. Tänkte skicka iväg ett mejl nu och se om det är möjligt att själv välja färg på blommorna och även få kransen till ett hjärta.







Kommentarer
Postat av: E

Mormor gillade nejlikor och rosa så det tycker jag kanske blandat med rosor i en fin hjärtformad krans ? Letar vidare...

2009-09-23 @ 16:10:49
Postat av: Maria

Låter fint! Vi får beställa nåt nästa vecka!

2009-09-23 @ 22:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0