Jag är helt slut!


Om gårdagen gick jättebra så var det allt annat idag. Jag trodde att hösten var här och klädde mig därefter (lager på lager på lager). Sedan blev det strålande sol och 25 ° här i Göteborg. Härligt, men tyvärr var jag inte alls klädd för detta.

När vi väl hade gått ut med barnen idag så visade det sig vara stora vattenpölar på båda lekplatserna och vi fick hämta alla regnbyxor. När vi ska gå in så visar det sig att inte en enda är torr utan att alla är blöta (observera att alla hade regnbyxor överdragna med band över stövlar). Helt otroligt! Då ska det bytas på alla samtidigt som det är dags för mat. Varför märker inte föräldrarna sina barns kläder (trots tusen påminnelser) och varför finns det aldrig extrakläder till alla. Stövlar med hål i är inte ok! Idag känns det som man har varit på ett gympapass i åtta timmar. Jag har ont i hela kroppen nu och en dusch lär behövas då man har rört på sig hela dagen (jag som tog en långdusch i morse...). Ska steka upp några nuggets snart och sedan slänga mig i soffan. Upp halv sex imorgon! Dagens bästa var ändå när jag träffade F & F och tog en glass på torget. Tur att det finns ljusglimtar även i vardagen (hoppas på fint väder imorgon för då blir det kanske grill)!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0