Helgen kom och försvann



Helgen kom och försvann och det hände inte mycket kul. När helgen väl kommer så vill man njuta av den, göra roliga saker, men det här helgen var inte riktigt sådan. Får hoppas nästa helg blir bättre! Jag jobbar ju sent torsdag-fredag och då kanske jag uppskattar den mer. Mamma ska firas och jag har äntligen köpt present. Hon ville inte ha något och detta är något hon kanske inte vill ha men får ändå. Sedan funderar jag på att baka bullar då hon har turen att fylla år på Kanelbullens dag.



I helgen blir det även att ordna med kläder till begravningen. Jag har tagit ledigt onsdag-torsdag. Det lutar åt en svart kjol, svarta leggings, en svart topp och på det min svarta kavajliknande jacka. I lördags valde jag och syskonen ut blommor och jag tror att det blir riktigt bra. Fortfarande är det overkligt! Jag kan fortfarande inte förstå att jag och mamma var där ena dagen och nästa dag var hon borta. Jag försöker att inte tänka på det så mycket, men när man sitter själv hemma som nu så är det inte så lätt.






Idag fick jag sluta lite tidigare. Satte mig framför datorn för att skriva månadsbrev till jobbet. Jag håller i mycket nu och jag är bra på det. Vår vernissage kommer att bli grym! Sedan har vi precis fått en brandutbildning. Vi ska även få hjärt- och lungräddningsutbildning igen och antagligen måste jag gå en kurs i vår pedagogik någon sen kväll (det avstår jag dock gärna ifrån)...Det hade varit kul att utbilda sig i Miniröris nu när vi har mindre barn. Det hade vi häromveckan och det var kul för oss stora med.



Annars händer det inte så mycket. Fick avboka mitt tandläkarbesök då jag har ont i halsen (efter råd från mamma). Det är inte så farligt så jag ska ändå passa F & F imorgon. Mysigt! Tandläkarbesöket måste ändå bli av  då jag dels har betalat i förskott, det dels isar i tanden och man får rabatt om alla besök inom ett år (året är ju snart slut) kommer upp i en viss kostnad. Någon som vet hur det där bidraget fungerar? Tänk att jag inte hade haft ett enda hål innan jag fyllde 20 år och sedan när jag fick min nya tandläkare var allt tokigt. Man undrar ju hur mycket dom bluffar?

Vill inte tänka på vad allt kommer att gå på? Tusen kronor för att fixa till en isande tand som ändå inte blev bättre? Har aldrig haft något riktigt hål utan bara småhål som min gamla tandläkare lurade mig att laga (en del lagar ju inte sådana). Sedan sa han att jag skulle behöva dra alla visdomständer! Scary! Ska bli kul att se vad den nya säger. Sist sa dom (utan undersökning dock) att jag hade så fina tänder. Vet att jag har småhål, men man kan ju alltid hoppas på att det inte är några stora. Jag som är smårädd för tandläkaren och som sagt inte hade ett hål då det var gratis. Vill inte tänka på alla pengar som jag kommer att behöva lägga...



Under årets sista tre månader lär det inte bli något sparande då det blir extra räkningar då en del försäkringar betalas halvårsvis, tandläkarkostnader, julklappar, tv-köp, duschvägg o.s.v. En del saker är ju i alla fall roligare att lägga pengar på (även om det aldrig är kul att betala). T.ex. Tv-köp (som jag har väntat...) och julklappar på Ullared. Tycker att vi åker den 10:e om det går bra för alla?! J du får också följa med?! Nu blir det att fixa något att äta, senare blir det Idol. Glöm inte bort att ni får komma få fika. Skafferiet är fulladdat, (Som sagt; Chokladbollar, Mazariner, kladdkaka, muffins, chips, glass, ja listan kan göras lång...), Pippifilmen redo och nya kort framkallade. Hoppas ni får en trevlig kväll!







Kommentarer
Postat av: Maria

Ja Ullared vore kul! Klart att Jessica måste med :-)

Martin och barnen kan väl leka med Jakob och barnen ;-)

2009-09-29 @ 22:40:16
Postat av: M

Låter kaaanooon :D Bra idé där ;)

2009-09-30 @ 12:53:49
URL: http://borninthe80s.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0