Vacker dikt



Snälla gråt inte vid min grav,
det som var jag finns inte där, jag har gett mig av.

Min kropp var så gammal, mitt huvud så tungt,
Nu vilar den i den eviga vilan så lugnt.

Men misströsta inte för allt som var jag,
finns fortfarande med dig i minnet var dag.

När du vaknar finns jag där,
doften av ditt morgonkaffe jag är.

Jag är vinden som leker i ditt hår
Jag är den som väcker våren år efter år.

Jag är omtanken som håller dig varm,
Jag är hjärtat som slår i din barm.

Jag är maskrosorna som envist växer i din rabatt,
Jag finns i barnens ögon, i deras bus och skratt.

Jag har inte lämnat dig, det får du inte tro,
det är bara min kropp som äntligen fått ro.

Så snälla gråt inte mer för mig,
Ty jag finns här alltid och vakar över dig!



Kommentarer
Postat av: Maria

Jättefin!

2009-10-08 @ 19:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0