Party party



Gårdagen blev helt annat än vad jag hade tänkt. Det började med att R ringde och sa att vår vikarie inte kunde komma. Jag skulle börja halv åtta, men fick stressa mig dit tidigare och öppna. Sedan var det personalfest som jag inte hade tänkt gå på. Men R tjatade hela dagen och till slut gav jag med mig. Jag fick gå hem något tidigare så att jag skulle hinna göra mig i ordning. Sedan packade jag ner en flaska vitt och R tog med Bacardi Razz och Sprite.

Vi började med förfest på min gamla avdelning strax efter klockan fem. Det var jag, R, Andreas och Maria. Sedan kom några till! Klockan halv sju gick vi till skolan där festen skulle hållas. Vi fick välkomstdrink och fick se dom nya lokalerna. Sedan blev vi indelade i lag (jag som hatar sånt). Men jag hade lite tur då jag kom med iaf en som jag känner lite. Vi satt i våra lag under maten (buffé med lax, potatissallad, rostbiff o.s.v.) och under en musiktävling. På min andra sida lyckades min granne hamna. Märkligt...

Sedan tyckte vi att det var dags att gå till oss igen och fylla på glasen (vi hade ju haft så kul där nere). Efter några drinkar till så gick vi upp igen. Då var dom andra i full gång med en lek, vilket inte gjorde så mycket att vi missade. Efter det blev det en kort fika! Sedan började musiken strömma ur datorn (Spotify) och vi började dansa. Blev väl drygt 3 timmars dansande i sträck och vi hade så kul. Förstår inte varför jag inte tackade ja från början. Många började dra sig hem rätt tidigt, men jag, R och några till stannade kvar sist. Vi var väl ett gäng på 5-10 personer i slutet (från början 40-50). Jag avslutade med låten Girls just wanna have fun från Spotify en stund efter tolv. Sedan kom R:s kille och körde oss hem och när klockan var ett somnade jag som en stock. Tänk att det är så kul att dansa! Jag drack väldigt mycket igår, men jag tål mycket med och idag känner jag ingenting. Snarare tvärtom! Jag vaknade klockan åtta! I vanliga fall kan jag lätt sova till tio på helgen. Nu har jag duschat och ska göra mig i ordning, sedan åka och handla och åka till L & K. Trevlig helg!







Kommentarer
Postat av: Maria

Det lät som en kul kväll!!

Kan inte du förklara för mig som inte hänger med så bra :-) Hur funkar Spotify? Betalar du? Eller har du blivit inbjuden och slipper betala? Kram!

2009-10-17 @ 17:22:15
Postat av: M

Vi hade kanonkul =)



Jag har inte Spotify, känns som jag är den enda som inte har det. Men jag pratade med Martin förut eftersom all min musik försvann med den gamla datorn. Om man får en inbjudan från någon så är det gratis. Han skulle se om han kunde skicka en till mig och i så fall kan jag säkert skicka till dig. Sedan kan du välja vilken låt du vill =)

2009-10-17 @ 17:59:39
URL: http://borninthe80s.blogg.se/
Postat av: Maria

Låter kul! Hoppas det funkar!

2009-10-17 @ 22:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0