Köket är som nytt...nästan i alla fall...



Igår tog jag, systrarna och Jessica en tur till Ullared och Gekås. Frågan om det är värt att åka så "långt" för att tillbringa flera timmar där när man inte hittar så mycket kan ju funderas på. Men jag tycker att det var kul att komma iväg och dessutom var det kul att alla följde med. Trots att det var väldigt mycket folk och att det kändes ganska utplockat (jag hittade inte alls så mycket som jag brukar) så måste jag ändå säga att jag är nöjd med gårdagens resa. Det fick inte så mycket pengar som väntat, så nu finns det "över" till annat...typ tandläkaren, haha...Nej, men jag hittade allt några fynd och nu på förmiddagen har jag fixat i köket.

Jag trodde att jag hade upphängare i köket (till panellängderna) men det hade jag inte. Så just nu har jag tagit dom som är i vardagsrummet. Sedan har jag ställt fram behållaren i svart med texten diskmedel (mycket snyggare än att ha diskmedelsflaskan på bänken). Det blev ett helt nytt intryck av köket och jag är nöjd. Nu måste jag bara köpa upphängare eller vad det heter (som man hänger på gardinstången) till panelgardinerna. Vad kan jag köpa det (Jessica och Maria ni vet säkert)?! Sedan är gardinerna något för långa...Sy är inget för mig...Kan man nåla upp dom eller köpa sådan där som man stryker upp dom. Var finns det att köpa?

Sedan köpte jag även en julby med fiberoptik (passar perfekt då jag inte har så mycket julsaker), soppskål, några julklappar, två toppar, en plättpanna, saker till köket typ aluminumfolie/plastlåsar/rengöring/servetter, en cool tomte (den var dock dyr...), hårfärg, cd-skivor, kalender, schampo, choklad, kakform, leggings, strumpor och andra småsaker till hemmet. Skivan med avslappningsmusik fungerade inte, men det kanske är min stereo som börjar bli gammal?! Nu gäller det bara att fixa gardinerna i köket, men idag orkar jag inte fixa med det som måste köpas. Senare blir det söndagsmiddag!





Känns som det är långt kvar till julen just nu...



Kommentarer
Postat av: Jessica

Tack för igår... det var trevligt! Panelhängare finns nästan överallt tror jag, tex på IKEA & Hemtex. På Hemtex finns det oxå såna band till gardinerna, när jag köpte fanns de i kassan.

Lycka till, kram :)

2009-10-11 @ 15:22:52
Postat av: Maria

I Ullared har de billiga vet jag...annars Hemtex. Ska kolla om jag har några över förresten, återkommer! Fållfix finns på Hemtex som J skrev, har även köpt på Ica så Coop har säkert också! Tack för igår; kul dag!

2009-10-11 @ 16:40:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0