Aj aj aj



Idag mår jag bättre men det skulle naturligtvis tandläkaren förstöra. Hade väntat mig det värsta då blir man inte så besviken...Var ju där och fixande en tand som isade, men det har inte blivit bättre. Om två veckor ska jag tillbaka och fixa det sista och då får vi se hur tanden mår. Idag gjorde jag en undersökning! Med tanke på mitt förra besök hos min gamla tandläkare för drygt 2 år sedan så tänkte jag att det säkert är hål överallt.

Undersökningarna brukar gå fort och jag får beröm för mina fina tänder. Dom lagningarna som jag faktisk har fick jag ju efter 20 år ålder...Men fy fan vad obehagligt det är att ta kort på tänderna. Jag drar hellre ännu en tand!

Min nya tandläkare har inte nämnt något om att jag måste dra visdomständerna (min gamla tyckte jag skulle dra alla fyra och en är redan borta). Tjäna pengar?!

Min nya tandläkare sa att jag hade ett hål som måste lagas och några början till hål men att det ändå såg bra ut och att jag därmed inte ska ta något extra fluor eller liknande. Min gamla tandläkare lagade alla småhål och jag kan bara tänka mig hur många onödiga hål han lagade, med tanke på vad det kostade. En del kan jag tänka mig att han hittade på. Känns mer och mer som han var en stor bluff!

Tänk er själva att man för första gången ska betala för tandläkaren (man är drygt 20 år). Man besöker en ny tandläkare som säger att man har hål här och där och behöver dra fyra tänder. Mardröm och verklighet! Att gå från att inte ha några hål till hål lite överallt låter i mina öron konstigt. Jaja, men nu har jag bytt och jag är nöjd även om det är jävla dyrt. Om två veckor ska jag tillbaka och fixa hålet som ändå inte var så stort. Summan landar på flera tusen. Jag som tycker jag sköter mina tänder rätt bra...Och vet ni vad det första jag ska göra efter besöket nu?! Ta en fika med brorsan och det känner jag att jag är värd efter idag.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0