Tusan vilken seg måndag...



I helgen var jag som sagt på glöggfest och jag kom hem klockan fem på morgonen. Riktigt segt, men vi hade kul. Åkte taxi från Brunnsbo hem till mig. Dyrt, men det var det värt...Men fy tusan vad trött jag  har varit idag. Inte ens kaffet höll mig pigg.

I helgen har jag annars bara tagit det väldigt lugnt. I lördags satte jag upp julgardinerna och tog en tur till Plantagen. Måste verkligen köpa något att hänga i köksfönstret...Igår blev det middag hos M & P och sen väldigt lugnt.

Här hemma doftar det gott av apelsiner med nejlikor och imorgon blir det pepparkaksbak på jobbet. 1:a advent blev inte alls som vanligt. Inga pepparkakor, inga lussekatter och ingen glögg. Ingen julmusik och inga tända ljus. Däremot gjorde mamma pannkakor på kvällen och jag som aldrig äter pannkakor uppskattade det.

Imorgon är det 1:a december. När barnen kommer till jobbet får dom sig en överraskning. Vi har gjort en gran i papper och hängt upp paket på (ett paket per dag som i en kalender). Barnen ska få en sådan där man skakar på och så snöar det. Olika motiv men i stort sett samma till alla.

Som det ser ut nu så vill ingen jobba under jul och vi har barn till och med mellan jul och nyår. Kommer antagligen få jobba men har samtal med chefen imorgon och då tänker jag säga att jag inte haft något semester förutom sommaren. Det finns ju dom som varit iväg i omgångar...Dessutom jobbar jag 21-23 och jag jobbade även någon dag under förra julen. Behöver ledigt! *Håller tummarna stenhårt*







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0