När jag åkte hem från jobbet...



Larmet kom klockan tolv. Då hade det börjat brinna i storköket i ett dagcenter på Körkarlens/Friedländersgatan. I lokalen bedrivs bland annat dagverksamhet för funktionshindrade.
Det ligger enligt GP:s fotograf Lars Alexi två byggnader på området, och den ena, en låg byggnad, var helt övertänd.
- Man ser inga lågor men det ryker väldigt mycket, sa han.

Polisen var inledningsvis orolig för att det skulle kunna finnas funktionshindrade på platsen, som behövde komma ut. Räddningstjänst och polis kom till platsen med flera patruller, men vid halv ett kunde SOS Alarm konstatera att inga samtliga personer kommit ut ur lokalerna och att ingen skadats i branden. Troligen kommer fastigheten att brinna ner helt.

Bäckebolsvägen har stängts av i samband med räddningsinsatsen och polisen sänker hastigheten på E6:an intill på grund av den kraftiga rökutvecklingen som sveper över motorvägen.

Även kollektivtrafiken drabbas och hållplatserna Friedländers Gata, Lisa Sass Gata, Backadalsmotet, Legendgatan, Tryckerigatan, Tingstadsmotet är indragna i båda riktningarna. Västtrafik hänvisar till hållplatserna Körkarlens Gata och Balladgatan.

GP



Det var så mycket rök när jag åkte bil från jobbet att det var svårt att se. Nu har jag i alla fall varit och handlat på Coop (blir nog att ta med fruktspett och chokladbollar till jobbet på torsdag). Åkte även till Backaplan för att handla! Tänkte köpa en scarf/halsduk, men den jag ville ha var naturligtvis slut. Har även kollat på present till Evelina...Nu ska jag ta ner dom sista julsakerna, baka, städa (om jag hinner), lämna bilen och sedan hem till Maria. Stressigt värre!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0