Därför är det så kul att komma tillbaka till jobbet...



  • Min ena arbetskamrat är sjuk hela veckan
  • Detta innebär att jag får jobba över och ta ännu mer ansvar
  • Man ställer upp, men ändå får man inte det minsta tack för att man gör det
  • Alla klagar över hur dålig dom mår och jag vill inte ha deras sjukdomar, stanna hemma
  • Man ställer upp för föräldrarna gång på gång på gång och belönas med fler barn längre dagar



Idag jobbade jag och en av mina arbetskamrater själva med väldigt många barn. Det var riktigt tufft då jag fick vara själv i flera perioder (timmar). Sedan ställde vi upp för flera föräldrar som ville utöka barnens vistelsetider (med kort varsel). Några ville ändra en massa dagar och när vi försiktigt säger att på den dagen går det såklart bra men på den andra dagen då vi alltid endast är två personal så skulle det vara bra om det går att begränsa att X är där några timmar (exempel 8-15). Annars är X alltid ledig den här dagen annars! Då får min kollega som svar att dom kanske behöver barnomsorg alla dessa lediga dagar (till "dagis" stänger). På schemat har dom skrivit att X ska vara ledig den här dagen hela terminen.

Vi har säkert ställt upp för den familjen 30 gånger om inte mer under förra terminen. Dom vet dessutom att vi är färre personal en viss dag i veckan. Först ville dom ändra några dagar på förmiddagen och sedan några till på eftermiddagen. Alla dagar går bra, men just den dagen hade det varit bra om dom kunde begränsa tiden. Vi får inte sätta in extra personal och om det nu skulle bli fler barn den dagen (vecka efter vecka) så hade vi fått göra nya scheman. Hade det varit något allvarligt så hade man ju fått ordna det på något sätt, men just dom här tror att dom bara kan göra som dom vill. Säga till någon dag innan och alltid tro att vi ska ställa upp (vilket vi har gjort). Lämna barnen på "dagis" för att det är lättare att göra saker när dom inte är med. Annars är dom ju sååå nöjda säger dom. Visa det då! Visa respekt! Tänk på oss och tänk på barnen!

Vi tänker på era barn! Hade vi haft färre barn så självklart hade X fått vara där hela dagen. 16-18 barn (på två personal) och 12-14 barn (på en personal) är inte okej. Och att lämna sina barn som mår dåligt när man själv har spytt/kräkts är inte okej. Tänk om jag skulle gå till jobbet och smitta barnen med det, hur skulle det se ut?! Det är inte heller okej att lämna ett av sina barn på "dagis" mellan 7-17, medan man är hemma med sitt andra barn (som är friskt) vecka efter vecka. Jag mår dåligt när jag tänker på hur man behandlar sina egna barn. Varför skaffar man barn om man inte vill vara med dom?!



Bläää! Kände att jag var tvungen att skriva av mig och få ut detta ur huvudet. Nu ska jag snart äta! Imorgon är det fredag och sedan är man ju leeedig. Kommentera gärna i bloggen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0