På bra humör trots mycket på jobbet...


Dagen började med att jag var så trött att jag nästan inte kunde vakna. Endast min lampa lyste i Blå Staden...På morgonen spydde ett barn två gånger och jag ringde med en gång. Jaja vi får väl hämta då *suck* Sedan när dom ska hämta storasyster med så säger hon; *** spydde på pappas krage imorse med (tror inte en 5-åring hittar på). Jag sa redan innan att det var något lurigt då pojken inte hade med sig frukost som han ALLTID annars har. Stackars barn! Grymma föräldrar...Hur kan man lämna sitt barn som mår dåligt? Tänker dom inte på att inte vi vill bli smittade nu inför julen. Bläää...men jag mår bra, peppar peppar (vitpeppar, vitpeppar).

Precis när vi skulle äta så går brandlarmet. Då hade vi precis kommit in, tagit av oss kläderna och tvättat händerna. Barnen började bli trötta och då...

Vi slängde i barnen i tre vagnar (några fick gå) och naturligtvis var alla här idag (som tur var var vagnarna packade med filtar), jag tog telefonen/listan/boken och sedan sprang jag ut i tofflor och tunika i ösregnet. Hela skolan samlades nere i parken och våra barn var så duktiga trots regnet, kylan och stressen. Visade sig att det var någon i skolan som tryckt in en knapp...

Igår blev det Liseberg med Maria, barnen och Evelina. Myspys! På kvällen slog jag in julklappar (blev ett helt berg). Har endast syrranbyrran och L kvar...Kollade samtidigt på Sveriges hjältar då en på jobbet hade en syster som skulle vara med. Imorgon blir det julbord på kvällen och jag hoppar verkligen jag & R får en riktigt julbord i år och inte lite vegetariskt plock som förra året. På bra humör ändå!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0