Mysdag på jobbet



Idag var vi (personal + barn) hembjudna till K på jobbet. Våra barn var så duktiga på att gå i snön trots att det var en bra bit. Väl framme fick vi träffa Sköldis (K:s sköldpadda) och sedan blev vi bjudna på pizza och julfika. Eftermiddagen tillbringades på jobbet. Klockan tre hade vi två barn (två personal) men ändå var jag tvungen att stanna till fyra då bossen kollar oss. Helt sjukt! Alla verkar jobba kortare dagar innan jul och tänk om man hade en så snäll chef som syrran.

Fick en till present idag av nöjda föräldrar; Pepparkakskolor. Efter jobbet åkte jag och handlade till utflytken imorgon (Slottsskogen står på schemat och förhoppningsvis lek i snön). Det blir frallor och varm choklad. Toppen med min termosmugg. Väl i affären funderade jag länge på vad jag nu skulle köpa. Kom ihåg matsäcken, julklappsetiketter, grädde till knäcken men jag glömde ju KNÄCKFORMAR. Hur trött får man bli?! Blir ingen knäck idag heller...

Senare åkte jag och E till mormors grav. Jag lämnade en God Jul sten och jag hoppas att den får ligga kvar. Fy vad läskigt det var att köra nu i snön då våra däck är urusla...Gled ner för hela backen...Imorse tog jag andra vägen till jobbet och slapp backar iaf.

Imorgon blir det antagligen Liseberg med Luise efter jobbet. I mellandagarna ska jag även försöka träffa Christin, kanske Cassie och några andra...Nu har jag precis piffat till alla julklappar. Fick ordna "egna" etiketter då alla inte räckte. En julklapp kommer med posten imorgon eller på onsdag. Sedan är det bara att njuta av ledigheten även om man får offra några semesterdagar. Snälla snö finns kvar på julafton, bättre julstämning går inte att fixa.







Kommentarer
Postat av: Maria

Låter ändå som att du har det rätt bra på jobbet med mysiga barna och nöjda föräldrar ;-) Gullig bild!

God Jul! Vi syns i mellandagarna! Kram syrran

2009-12-22 @ 20:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0