Julen 2009



I tisdags jobbade jag sista dan (har tagit hela 6 semesterdagar så jag är ledig till 8 januari). Det behövs! Fick ännu några julklappar till på jobbet; Tyghjärtan, pepparkakskola och skumtomtar. Hela tisdagen var vi i Slottsskogen med alla barn (2 stycken). Vi matade fåglarna, åkte pulka och mumsade på våra matsäckar. Efter jobbet åkte jag till Liseberg med Luise. Riktig julstämning då det snöade! Åt minidonuts, men vann tyvärr inget.

Julafton blev lyckad i år! Trevligt sällskap, god mat, snö, julstämning och fina julklappar. Jag fick en retro radio, presentkort på MQ, en tunika från Gina Tricot, en parfym, ett förkläde och örhängen. Önskar mig fortfarande Hampa krämen från Body Shop men imorgon är det mini julafton med storasyster så man vet ju aldrig...

Igår var en riktigt seg dag...Jag var hemma hela dagen och gjorde absolut ingenting och det är det som ibland kan vara härligt när man är ledig. Lite segt emellanåt men men...Jag myste med film och saffransglass!

Imorgon tänkte jag ta en tur på rean (det kliar i fingrarna även om jag hatar folksamlingar som trängs). Tog en snabbis till Gina Tricot idag dock. Tyckte inte dom hade så mycket på rean (min tunika till exempel var det ordinarie pris på). Kön ringlade sig lång genom hela affären och detta upptäckte jag då jag redan hade plockat åt mig två plagg. Känns inte som jag behöver så mycket kläder, men det är alltid kul om man kan fynda. Köpte en kofta för 99 kr efter att ha köat i en halvtimme. Lite onödigt kan tyckas, men då hade jag ju ändå åkt iväg med bilen och allt. Körde M & P till Ove och nu har jag även varit och handlat. Ikväll blir det ost, kex, jordgubbar och film. Ett glas vin kanske slinker ner med.

I övrigt hoppas jag ledigheten bjuder på mycket vila, träffa nära & kära, fynda på rean (jag hittar ju bara sånt jag har eller saker för ordinarie pris), filmkvällar och kanske en tur på bio.




Trevligt kväll!





Denna jacka för 1500 kr rear Stadium ut för 800 kr - Ett tips!



Kommentarer
Postat av: E

6 semesterdagar? Får du gratis semester någon dag? ;)

2009-12-28 @ 14:20:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0