Livet är orättvist!



Slutade sent i måndags och även igår då vi hade planering. Jag och min nya kollega fick vara själva på planeringen då R fått reda på att hennes pappa har cancer. För drygt ett år sedan gick hennes mamma bort i just cancer och hon är lika gammal (ung) som jag. Det blir tuffa tider nu! Igår var ingen bra dag alls och jag hade riktigt ont av allergin. Gräspollen försvinn!

Idag slutade jag dock tidigt! Imorgon och på fredag jobbar jag till kvart över fem, inte alls kul. Hur som helst så har jag varit iväg och handlat. Coop hade flera erbjudande och jag kom hem med fulla kassar. Måste rekommendera Axas Müsli No 1 med pumpakärnor. Supergod! Annars handlade jag inte så nyttigt idag utan unnade mig verkligen en massa gott.

Passade även på att köpa en hålslagare för att göra i ordning allt pyssel/sånger/rim/ramsor o.s.v. som jag har samlat på mig på min förra avdelning. Jag var verkligen den som kom med idéer; Gjorde en pappersfigur med olika känslor, hade massage till sånger på samlingen, letade på nätet efter nya lekar vecka efter vecka, lärde dom nya sånger/ramsor och allt pyssel ska vi inte tala om. Nu blir det annorlunda, men det finns roliga saker för små också.

Har träffat mina "gamla" barn och några föräldrar. En del barn saknar mig otroligt mycket och det värmer i hjärtat. Saknar dom med! Kul att höra av föräldrarna att man var deras favorit...Nu kommer det som sagt inte bli lika mycket pyssel och utflykter, men jag behövde verkligen omväxling när det gällde personalen. Dessutom säger hon som har fått min plats att det är stressigt, jobbigt och hon förstår inte hur jag/vi orkade/hann med allt på den avdelningen innan.

Min inskolning har jag haft två dagar, han kan inte gå, men jag var ensam med honom i nästan en timme och det gick bra. Allt ordnar sig nog till slut...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0