- 1 kg



I somras när vi åkte till Kroatien låg jag på min vanliga vikt, som jag är rätt så nöjd med. Jag gick ner något kilo där nere eftersom jag var sjuk, men det gick jag upp igen tack vare restaurangbesöken på Boban...Hur som helst så gick jag upp ett kilo i slutet av sommaren som jag har velat bli av med. Ett kilo hit eller dit kan man ju gå upp när som helst, men jag vill försöka att ligga på samma vikt hela tiden. Så i tisdags förra veckan och en vecka framåt (igår var sista dagen) testade jag att äta precis som vanligt, men jag slutade att äta när jag var mätt. Innan har jag kunnat ta lite extra bara för att det är gott, men det försökte jag alltså att inte göra under den här veckan (lyckades nog inte till 100 %).

Jag har ätit precis som vanligt; frukost, lunch, mellanmål och middag. Jag har även ätit en hel del fika och andra onyttiga saker och vet ni vad?! Jag gick faktiskt ner det där kilot och nu ska jag fortsätta som vanligt igen. Ta det där extra bara för att det är gott, så länge jag inte går upp i vikt av det.



Jag storhandlade i helgen och nu är det är bara att vraka och välja på vad jag vill ha. Både godis, chips och coca cola är kvar från helgen, farligt (men gott till Idol ikväll).

Så, vad ska man äta ikväll då?! Frallor?! Paj?! Toast med räkröra?! Lax?! Våfflor?! Pasta med paprika/chili creme fraiche?! Tacos?! Örtmarinerad kyckling?! Thaikyckling?! Kyckling med röd curry, banan och jordnötter?! Chili con carne?! Köttbullar?! Korv stroganoff?! Stekt ris?! Egen kinamat med vattenkastanjer?! Bakad potatis?! Lasagne?! En sak är säker; Det är underbart att ha kylen och frysen full med saker, så att man bara kan vraka och välja mellan det man känner för. Vad äter ni ikväll?



Jag ska koka färsk pasta med paprika/chili creme fraiche, räkor (eller lax) och dill, supergott!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0