Vinterkräksjukan



Alla har vi någon fobi och det värsta jag vet är att spy/kräkas. Nyss så ringde Martin och berättade att lilla F gjort det idag och det känns inte alls bra då jag har träffat henne fredag/lördag/söndag. Förra året började jag tro att jag var immun mot calicivirus (kräksjukeviruset) och att detta berodde på att jag tillhörde blodgrupp B (bland annat) då jag läst om detta. Jag hade ju inte spytt på mer än 10-15 år, så kanske inte så konstigt att jag trodde det. Hur som helst så en kväll i november så började jag må illa. Jag höll emot i flera timmar, men sen så gick det inte längre. Det var det värsta jag har varit med om!

Nu gör jag allt för att inte drabbas igen! Man kan ju tänka att jag har valt fel yrke (jag jobbar med barn). Jag spritar händerna ofta i alla fall och äter vitpepparkorn. Någon som verkligen vet om detta hjälper?! Har ju hört att man ska ta dom innan man mår illa?! Inte alltid så lätt...

Tänkte fråga er läsare om ni har några tips på hur man kan förebygga denna hemska sjukdom/virus?!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0