Hårddisken har kraschat



Nu har det gått en vecka sedan min hårddisk gick sönder. Tur i oturen är att jag har en extern hårddisk där jag har sparat bilder t.o.m. sommaren 2007. Men, jag har varit dålig på att lägga in saker där den senaste tiden, så alla bilder på Klara, filmer på barnen, ny musik som jag har fått och viktiga dokument är ej sparade.

När hårddisken kraschade försökte jag reparera som det så fint hette. Men, nu är allt alltså borta. Alla mina bildredigeringsporgram, bilder, musik, dokument, Internet, Word, spel och mycket mycket mer...

Jag har till 99 % bestämt mig för att köpa en ny dator. Detta vill jag göra snabbt, då jag betalar bredband varje månad och faktiskt behövrt en dator. Men, jag ska kolla runt innan jag bestämmer mig.



Förra onsdagen var jag här (är hemma hos Maria nu) och vi var ute i solen och åt jordgubbar bland annat. Det var riktigt mysigt! Förutom det var det inte mycket kul förra veckan...Datorn gick sönder, jag fick en hög räkning som jag inte visste om, duschdraperiet jag köpt var det fel på, schemaändring på jobbet o.s.v. o.s.v.

Helgen var bra i alla fall! Vi åkte till Tjolöholms slott eller rättare sagt stranden där. Vi hade med fika och låg och gottade oss i solen. Tyvärr var vattnet lågt eller hur man ska förklara och det "gick inte att bada". Jag hoppas det blir något dopp snart, då det känns som det är varmare än någonsin här i Göteborg. I söndags var det kalas och det var också trevligt!

Igår träffade jag Martin och barnen och vi tog en Lejonet & Björnen glass. Mums!

Nu är jag som sagt hemma hos Maria och passar lilla Klara. Hon sover som en prinsessa och därför passar jag på att blogga lite (har ju ingen dator som fungerar nu). Lukas är och klipper sig och han kommer att bli så fin! Jag hade tänkt lägga in bilder från kameran snart, men det blir svårt. Men den som väntar...

Nej, nu ska jag gå och vara barnvakt! Senare kanske det blir träning, beror på vad Evelina och Jessica känner för. Kommentera gärna så länge!



Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för barnvakten moster Magda! Kram från Klara

2008-06-06 @ 20:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0