Bil eller buss



Idag på jobbet pratade vi om hur vi kommer till jobbet...Det visade sig att två som bor inne i stan åker med en buss 06.52 när dom börjar klockan 07.00. Jag förstår inte detta...Om jag ska ta bussen från där jag bor (i Backa) till jobbet som också ligger i Backa så måste jag gå hemifrån nästan en timme innan jag börjar. Och detta gäller inte under sommartid, utan hela året.

Hade jag haft högre lön hade jag köpt mig en egen bil. Men det är inte lätt när man bor själv, har många räkningar och dålig lön. Först ska man köpa bilen, sedan tänka på försäkring/skatt, besiktning, vinterdäck, bensinkostnader och ha pengar ifall något behöver bytas/repareras (vilket vi har fått göra med vår bil flera gånger i år och dessutom hade vi ju inbrott i den). Det känns som det blir alldeles för dyrt. Med vad åker ni helst?  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0