Uppdatering...Bättre sent än aldrig



Efter helgen då det var fars dag fick jag värk i kroppen, dock ingen feber. Jobbade måndag-tisdag men sen gick det inte längre. På onsdag hade jag värk i kroppen, feber och ont i bihålorna. Sedan fortsatte det med en rejäl förkylning, ont i halsen och ont i nacke/huvud. I söndags fick jag åka till läkaren, men då det var en virusinfektion så fick jag ingen medicin. Ingen svininfluensa! Hoppas jag hinner vaccinera mig! På jobbet har det varit många vuxna/barn sjuka men mest i annat. Ett fall av svininfluensa, men som jag förstår det är det inte konstaterat och den personen har ingen träffat på 2 veckor.

Hur som helst så gick jag till jobbet idag. Sov ingenting i natt då jag hade fruktansvärd värk i nacken/ryggen. På jobbet var jag saknad och det kändes kul. En mjukstart med få barn och jobb till klockan tolv. Imorgon blir det heldag och massor med barn...Känns bra att komma in i vardagen igen och mina kollegor är så trevliga. K hade gjort hemmagjord tacospaj till idag eftersom hon visste att jag skulle komma tillabaka. Gottans!



Efter jobbet tog jag en kort tur till Backaplan. Köpte vägglyktan som jag har kollat på innan och satte sedan upp den här hemma. Mysfaktor på hög nivå! Köpte även lite småsaker som behövdes, men inte mycket då kontot bara innehåller några få hundralappar. Tandläkarbesöket har gjort sitt! Åkte även och handlade på Coop. Pepparkaksdeg inköptes! Jag längtar till jul! Kan inte vänta tills jag får sätta upp min stora stjärna.

Planer för resten av veckan är att jobba (ta det väldigt lugnt där emellan), antagligen följa med och vaccinera barnen, kanske träffa Christin och kolla på ny tv i helgen. Nästa vecka blir det Hjärt- och lungräddning på min tidiga dag...och efter arbetsveckan blir det Glöggfest hos Linda. Hon var väldigt glad idag att jag skulle komma. Blir nog kul då det är flera från jobbet som tackat ja. Nej, nu ska jag laga lite mat här hemma, trevlig kväll.





Längtar till man får juldekorera (Källaren är fixad, fick dock slänga lite)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0