Oturen förföljer mig



Jag har alltid otur känns det som, oturen förföljer mig. I fredags vaccinerade jag mig lite oplanerat sådär och natten till lördagen fick jag världens värk. Kunde inte sova någonting! Nu har jag haft ont i två dagar och det slutar inte. Fy tusan vad ont det gör...

Igår köpte jag ny tv (efter över ett års planer). Det tog evigheter för oss att installera den! Köpte en liten present till mamma på Coop idag som tack för hjälpen. När jag väl ska sätta på tvn och datorn hemma så funkar det inte. Efter mycket om och men så visar det sig att dosan med flera uttag är trasig. Min tanke är som det står i elskåpet att det kan bli fel när man installerar nya apparater (och då lär det bli fel igen med en ny dosa). Så frågan är om det hjälper att köpa en ny eller om man måste dra sladdar genom hela lägenheten?

Inte nog med det så tjatade försäljaren igår på att jag skulle köpa en sladd till tvn för 300 kr. Redan igår gick den sönder och förut när jag höll i den fick jag någon slags stöt. Pengarna bara brinner bort!

Skulle sätta i en ny lampa i min nya adventsstjärna då magnetlåset går sönder. Efter en halvtimmes pysslande så tror jag att jag löst det (återstår att se när limmet har torkat). När jag är klar upptäcker jag att sladden är några cm för kort och ett besök på CO behöver göras snarast. Då får jag även passa på att köpa dosor och sladdar och allt vad som kan behövas. Som det är nu har jag ett uttag till datorn (som har två sladdar), tvn (där den nya sladden är trasig), stereon, dvdn och mina grenar med ljus i. Helt värdelöst då jag bara kan använda en sak! Datorn, tvn och grenarna använder jag ofta samtidigt och tänk om man vill kolla på dvd. Det värsta är att jag tror inte det går att lösa med en ny dosa. Jag orkar inte...Varför ska jag ha sådan otur hela tiden för?!



Sladden till tvn är för kort för så nu kan jag inte kolla på min nya tv



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0