Var är julstämningen?



Idag jobbade jag sent...kom hem strax innan halv sex. Eftersom mamma antagligen kommer på fika imorgon så ville jag fixa lite mer julstämning här hemma. Konstsnö på fönstren hade ju inte varit fel, men det blir alldeles för jobbigt. Har iaf precis bakat pepparkakor från min inköpta deg. Blev inte alls som mammas (mormors) pepparkaksdeg. Smakar väl gott men konstig konsistens...Använde iaf mina tio formea som inte direkt har några julmotiv (tror dom var mormors...). Men nu luktar det gott och julmusiken står på.

Mina apelsiner luktar väldigt gott också och nu saknas bara saffransdoften. Den stora stjärnan är fin i fönstret, julbyn är hur mysig som helst, mina kvistar med lampor har fått sällskap av små tomtar och grisen och några tygtomtar pryder vardagsrummet. Det som mer saknas är julgodis, julskinkan och alla julklappar. Bättre väder (snö) hade ju inte skadat! Måste skaffa glitter till Luciafirandet på fredag med. Ska tända lite ljus nu och lägga pepparkakorna i burken. Ni får gärna komma med förslag på julgodis (förutom knäck och marsipan)???




Julklappstips



Kommentarer
Postat av: Maria

Snygg!!

2009-12-09 @ 19:35:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0