Trött som tusan



Igår var min tidiga dag och jag, Martin och Evelina tog en sen lunch på Vino Pasta. Lite lyx mitt i veckan och gott var det! Sedan blev det julklappsshopping på Backaplan (jag köpte dock endast godis till min Chili skål som någon på jobbet ska få). Har några julklappar kvar och kommer jag iväg tidigt imorgon så ska jag och Maria leta julklappar.

Efter shoppingen igår drog jag hem till mamma på en fika. Blir inte att jag är där lika ofta när inte pappa är hemma och skämmer bort mig med mat. Jag hade fått låna Flickan som lekte med elden, så vi tittade på den. Jättebra! Mycket bättre än den första. Nu är det bara den 3:e filmen kvar. Min granne har frågat om vi ska se den på bio under julen. Vi får väl se!

Idag var alla barnen på jobbet och det var sjukt stressigt emellanåt...sista barnet gick hem halv fem (händer aldrig) men sen satt mamman och tjötade så jag kom inte iväg förrän efter klockan fem. Väl hemma skulle jag tvätta och tro det eller ej men nu var det 3:e gången som någon tagit min tvättmaskin (dock bara den ena). Jag lät det vara då jag bara hade med mig en rejäl kasse med svarttvätt ner och en gul handduk. Handduken får jag väl tvätta nästa gång. Orka med konflikter...

Lagade mat hemma idag och det blev nuggets, ris och hemmagjord sås. Gott! Till efterrätt lyxade jag till det med Lejonet & Björnens saffransglass som finns att köpa på Coop. Supergott! Nu blir det snart Criminal Minds och sedan sängen. Imorgon är det Luciafirande och jag ska vara tomte då jag inte fått tag i något glitter. Vi ska sitta längst fram (95 barn + dubbelt så många föräldrar). Kan bli mysigt kan bli jobbigt. Härligt i alla fall att sluta tidigt. I helgen blir det städning hemma, julklappsshopping och bak. Trevlig kväll!






Finns även i smaken Pepparkaka



Kommentarer
Postat av: Maria

Måste nog testa den...

2009-12-11 @ 19:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0