Oturen fortsätter



Ännu en lång dag...Började med att bilen hade is på insidan så jag fick skrapa även där. Sedan hade jag möte med chefen, hon verkade nöjd, men jag glömde ta upp det med julledigheten...Vill verkligen inte jobba mellan jul och nyår men vi har flera barn. Efter jobbet (slutade 16.15 inte en minut tidigare då chefen kollar oss) tänkte jag dra till Plantagen och köpa något till köksfönstret. Väl nere vid parkeringen 5 minuter från jobbet är det någon konstig gubbe som cyklar omkring och pratar konstigt. Jag hoppar in i bilen och låser men behöver skrapa bilen igen.  Så får gå ut igen...Hinner inte tänka och pratar med E samtidigt och helt plötsligt är bilen igång, nycklarna, mobilen och väskan med extranycklar (för visst har jag alltid med det ut ifall att...) inlåsta. Jag får springa tillbaka till jobbet och ringa. E som precis blev hämtad av L kunde komma och möta mig. Men det kändes som evigheter under den stunden då dom åkte hem och hämtade nycklarna. Som tur var kunde jag stå och prata med min kollega och den konstiga gubben försvann. Men dubbel otur då jag har extra nycklar...

I övrigt har dagen haft sina mysiga stunder; Pepparkaksbak med barnen, kranser med apelsinskal, pyssel med tomtar, kottar med glitter och våra egengjorda krukor med mossa, bär, barr, målade kottar, blad, kastanjer och konstsnö. Visst kan man göra mycket med små barn med...och konstsnön har vi även på fönstrena. Myspys!




Apelsiner med nejlikor är ett måste i december hemma hos mig



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0