Gott & Blandat



Kom hem sent både i torsdags och fredags...Har fått en del julklappar men inte alls som förra året då vi fick mängder med choklad, ljus och vin. I år har vi inte fått någon choklad alls vilket är lika bra det nu när man ändå äter så gott. Jag har fått; Hembakade kakor, en lilarosa lykta, marmelad, champagne, en prydnadstomte, en bok och en till ljuslykta som verkligen är jättefin (bilder kanske kommer).

Idag åkte jag iväg till Allum för att hitta den sista julklappen till syster yster...Köpte lite Irish Cream kaffe till mig själv. Sedan köpte jag en God Jul sten som jag ska åka förbi och lämna vid mormors grav. Nu har jag precis försökt installera det trådlösa bredbandet men det går inte. Hade varit perfekt att få det gjort och bli av med databordet (så att jag får mer plats) och kan skaffa ett mini lap top bord. Fåtöljen försvinner förr eller senare med. Vill ha mer plats! Har även varit duktig och dammsugit och städat köket. Känner ingen julstämning alls...

Men det ska det bli ändring på. Har ställt fram pepparkakor (för doftens skull), apelsiner med nejlikor, kanelljus, tänt stjärnan och mina kvistar, har på julmusik på Spotify, tänt brasan på tvn, köpt julkaffe, snön kommer av sig själv hoppas jag på. Senare ska jag slå in julklappar och kanske göra julgodis. Köpte även en sak som kommer att höja julinredningen här hemma...Ska tända julbyn med nu när det blivit mörkare. Letar fortfarande efter bra recept på julgodis. Jag ska göra något med vit choklad. Nej, nu ska jag göra klart städningen och sedan blir det myspys med tacos, paketinslagning och kanske julgodis...





Julinspirerade chokladbollar med kanel...hmm...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0