Uppdatering



Det blev ingen VILA utförsälning för min del. Tyckte det var synd då det visade sig att dom sålde ut plagg från hösten 2009. Evelina och Jessica verkade hitta en massa fint dessutom. Evelinas ena klänning var underbar!

På lördagen åkte jag och E dock till Allum och då köpte jag mig ett par höstskor. Förra veckan gjorde jag en beställning med kläder; två toppar och ett par jeans så jag är nöjd ändå. Tyvärr var detta inte alls lika billigt men det satt perfekt på. Något för fotograferingen kanske...

Lördagen avslutades i alla fall med tacos och Singstar. Trevligt trevligt! Söndagen bjöd på grillat, gott.



Fick hem min beställning från Önskefoto. Ett häfte, några julkort och cirka 20 andra kort. Tycker inte alls Önskefoto har samma kvalitet som förr och dessutom var dom enskilda korten dyra...



Just nu är det mycket på jobbet! Igår var en härlig dag då några barn var lediga (vi har inga lediga barn i vanliga fall). Man hann med alla och det var mysigt och så det ska vara. Idag var alla där (några som inte kan gå, några sjuka och några på dåligt humör). Jag förstår inte hur man kan packa in så många barn på så lite utrymme bara för att tjäna pengar?! Det är inte rätt mot barnen och det är inte rätt mot personalen och föräldrarna. Sedan förstår jag inte hur man kan lämna febriga barn?! Förskylda ok...Sen undrar jag hur föräldrar tänker när dom sätter ett litet barn utanför vår dörr och går iväg (även om bara en stund) - vi öppnar dörren (sakta, men ändå) och barnet får dörren på sig. Tankspridd?!


På torsdag är det fotografering, nästa vecka planering på min tidiga dag och veckan därefter föräldrarmöte. Inte en lugn vecka på hela september verkar det som.

Förra veckan gick dock bra! Inskolningarna (dom andras) var hur glada som helst när jag tog emot dom (det brukar dom inte vara). Min inskolning är alltid glad trots att han inte kan gå. Enda gången han är ledsen är när han börjar bli trött. Inte så konstigt! Var även och pratade med den högre chefen och förhoppningsvis blir det bra med schemat.



Igår färgade jag håret (äntligen). Färgade det lite mörkare mest för att få bort det solblekta och det röda som en del ser...Är nöjd med färgen men frisyren lägger sig hur som helst i detta väder. Jag formar det innåt och det lägger sig uttåt. Idag såg jag ut som ett troll och jag hoppas verkligen att jag klarar mig från det på torsdag då fotograferingen är.



Nu har jag precis ätit Nuggets, ris och currysås. Inte så nyttigt, men snabblagat när man har haft en jobbig dag. Ikväll blir det Idol!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0