Sitter och fryser



Nu börjar den här kalla perioden då jag konstant fryser. Från oktober till april! På jobbet är det något fel; På min gamla avdelning var det alltid jättekallt och på min nya är det alltid jättevarmt. Innan gick jag alltid med fleecetröja inne och nu får jag gå i kortärmat. Vilan ska vi inte prata om...

Det är min tidiga dag idag och jag har gjort absolut ingenting. Eller jag har ju väntat på att Evelina ska sluta så att jag kunde lämna bilen till henne och nu väntar jag på att köra hem henne. Hade jag vetat att hon skulle åka och shoppa hade jag nog följt med. I vanliga fall hade jag inte brytt mig om att göra mig i ordning, men sedan jag började jobba med små barn så rör man på sig mer, får mer kladd på kläderna o.s.v. och då vill man i alla fall byta om och så.

Slutar sent både imorgon och på fredag så nu borde jag verkligen ta till vara på min tidiga dag. Om drygt tre timmar ska jag passa flickorna bus. Blir väl bara att fixa här hemma antar jag! Tänk vad bunden man är till bilen! Imorse fick jag panik; Fick stå och skrapa bort isen som knappt gick att skrapa bort och sedan var den så immig så den inte gick att köra. Fast jag var ute i god tid höll jag på att komma för sent och jag kommer aldrig försent. Nej, nu ska jag göra lite nytta här hemma; Dammsuga, vattna blommorna och vika kläder.





Var kan man köpa dessa, hade ju varit perfekt till mamma?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0