Lördag



Om en liten stund börjar premiären av The Hills. Jag ska bänka mig framför tvn. The Hills maraton har pågått hela dagen, men jag har redan sett alla gamla avsnitt (tror jag). Efter det blir det att laga ihop något gott här hemma. Pizza hade ju inte varit fel (har inte ätit det sen Kroatien). Äter aldrig pizza längre och jag saknar det.

Idag har jag och systrarna beställt blommor till mormors begravning. Det blev ett öppet hjärta (som jag ville) med ceriserosa nejlikor, cremefärgade rosor och lite annat. Ett fint ljusgrönt (kommer ej ihåg vad det hette) band med text i guld. På kistan ska vi lägga cremefärgade rosor. Det känns som att det blir jättefint!

Tråkigt att allt ska kosta så mycket men så är det. Nästa månad blir det fler räkningar än vanligt och dessutom tandläkarkostnader. Antar att mitt planerade tvköp får vänta ytterligare. Men Ullaredbesöket vill jag inte skjuta på. Vad säger ni om 10:e oktober tjejer? Ska vi spika det?!

Efter att vi hade varit och köpt blommor blev det en sväng till pappa. Där bjöds det på hamburgare och lite bus med syskonbarnen. Kallt ute! Efter det har jag bara suttit framför datorn och letat present till mamma. Vet inte vad jag ska köpa, men inget som samlar damm i hyllan. Det lutar åt en upplevelse, en bok eller kläder. Blir nog en tur imorgon för att leta efter något bra.

Hämtade även korten på torget idag. Förstår inte varför dom skickar det dit?! Hur som helst var det ju 100 kort gratis så passade även på att beställa några gamla kort. Kort med mormor till exempel; Från Lukas dop, när Klara var och hälsade på, mormors 85-årsdag o.s.v. Finns en hel del kort från Kroatien, kort på barnen m.m.

För den som vill se på kort eller är sugen på fika får gärna komma hit på måndag eftermiddag. Har som sagt fyllt skafferiet; Delicatobollar, Mazariner, kladdkaka, (funderar på att baka bullar snart), chokladkaka/chokladmuffins (ska även det bakas snart; Jag ska testa en variant med frosting), glass, scones, chips m.m.



Kommentarer
Postat av: Maria

10:e skulle nog passa bra, ska kolla lite mer med J! Är sugen på det!! Hoppas du har en skön kväll! Kram!

2009-09-26 @ 19:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0