Livet är kort...



...och jag förstår inte varför man måste jobba så mycket. 30 timmar i veckan istället för 40 timmar hade räckt. Då får man mer tid till att umgås med nära & kära, göra allt sådant som man måste göra (städa, tvätta, handla, gå till tandläkaren, göra ärenden) och dessutom har alla dom som inte har jobb möjlighet att få jobba lite.

Idag är jag ledig och jag har haft en lugn morgon. Jag har sovit otroligt gott trots alla drömmar jag drömt den senaste tiden. Nu ska jag iväg och hämta mammas paket som har kommit till posten. Sedan blir det nog "bara" att fixa här hemma. Jag håller på att rensa här hemma; kläder, sängkläder, porslin, gammal post, tidningar, gamla likörflaskor o.s.v. o.s.v.

Jag känner att jag har för mycket saker och har på den senaste tiden försökt att bli av med en del. Pappa fick en flaska gin för att jag fick låna hans bil. Jag har ju ändå en till och så mycket dricker jag inte (haha). Maria har "fått" min jacka och även en likör väntar. Fåtäljen ska bort! Flera klädkassar har jag blivit av med och ytterligare en ska bort. I helgen slängde jag en hel IKEA-kasse med gamla tidningar/post. Dom senaste tidningarna har jag sparat till bilresan.

Hade först planer på att åka iväg och shoppa men dels har jag inget vidare shoppinghumör och dels är det bättre att spara pengarna till lördagens shoppingtur med tjejerna. Det ser jag fram emot! Uppdaterar senare!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0