Morotskaka



På min morotskaka/morotsmuffins brukar jag ha frosting och jag har nästan alltid kört på samma recept. Den här gången tänkte jag testa ett lite annorlunda recept eftersom jag inte tycker jag får till den där smaken man får när man äter morotskaka på café. Vad tror ni om det nya receptet?



Gammalt recept

Philadelphia ost
Vaniljsocker
Florsocker

Nytt recept

Philadelphiaost
1/2 citron (saft)
Vaniljsocker
Florsocker
Smör



Vispa (jag brukar bara blanda) smör, florsocker, vaniljsocker och citronsaften krämigt. Häll i Philadelphiaosten och fortsätt vispa. Om man vill kan man färga frostingen och även dekorera med allt möjligt. Perfekt till riktiga Cupcakes!




En sådan här gjorde jag förra påsken...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0