Min tatuering



Jag har i flera år varit sugen på att göra en tatuering, men ändå tveksam på om jag ska göra en...När den väl är där så går den ju inte att ta bort på en snyggt sätt om man nu skulle vilja det. Nu har jag i alla fall hittat en tatuering som jag verkligen tycker om. Det är en Lotusblomma inspirerad från öst; Asien. Den står för:



The lotus flower represents in the Eastern cultures a symbol of perfection and overcoming all difficulties: it actually grows among the mud of the swamps till it stands on its stalk and blooms, immaculate, over the dirt. Beauty often hides in simple things. The shape of the stalk reminds us that beginnings are not always easy, but we can always find our way to overcome any difficulty and reach up to the light.

Lotusblomman är en vanlig symbol i Kina och i övriga Asien. Den representerar den ursprungliga renhet som varje människa bär i sitt inre och som genom kultivering kan förädlas för att till sist slå ut i blom. Lotusblomman växer upp ur mörk dy, strävar mot vattenytan och solens ljus likt en människa som mitt bland världens grymheter och lidande kan förädla fram ett rent och vackert hjärta.



Jag tycker att en tatuering ska betyda något för personen som gör den. Den här symboliserar att man inte ska ge upp vad som än händer, att ingenting är omöjligt (drömmar) och "What doesn´t kill you makes you stronger" o.s.v.

Vad tycks?







Kommentarer
Postat av: Jessica

Jättefin!!!

2009-03-09 @ 19:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0