Ge mig vår och väck min trötta kropp till liv igen



Jag vill känna solens första strålar värma mot kinden. Jag vill känna gräset under tårna och få den där känslan när man äter första glassen ute med syskonbarnen. Jag vill ha kärlek och värme! Jag vill att våren ska komma och väcka min kropp till liv igen.

Fy vilken hemsk dag det var på jobbet! Längre dagar, mer att göra och samma lön...Byte av kollegor och inte veta vad som händer efter sommaren. Visst jag har jobb och borde vara glad för det...Men hur kul är det att veta att man antingen ska jobba med en man inte alls trivs med eller med två helt nya personer på ett annat ställe?!

Tiden efter jobbet var desto bättre! Jag och syrran åkte hem till pappa som lagade biff med klyftpotatis och vitlökssmör. Ibland är det riktigt skönt att bli bortskämd. Efteråt åkte vi hem till E och fikade och nu sitter jag hemma hos mig.

Jag hade förberett mig på ett samtal med chefen dessutom och skrivit ner svar på alla frågor. Då vi får reda på idag att vi ska få nya frågor. Två timmar åt skogen?! Nej, här behöver planeras in lite roliga saker i kalendern att se fram emot och det snarast.

Nu ska jag fixa något gott att äta och sedan blir det Desperate Housewifes ikväll. Någon mer som ska kolla?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0