I´m back



Fredag kväll kom jag hem från Split, Kroatien. Vi åkte på torsdsg morgon och övernattade i Tyskland. 20 ° grader kallare här hemma och ösregn här i Göteborg. Välkommen hem!



Vi solade senast i onsdags och då kände man sig verkligen som en pepparkaka, ja magen kändes till och med svart. Sista veckan var det som att jag inte fick mer färg på armarna hur mycket jag än pressade. Men av de 17 dagar vi var i Kroatien så var vi på stranden 16 dagar. Men vi stannade oftast bara några timmar och dessutom var man i vattnet, under parasollen eller drack något på cafét. Känns som färgen rinner bort med vattnet när man duschar och det känns väldigt tråkigt...Sedan orkar jag inte pressa timme efter timme längre och verkligen inte efter att jag blev så sjuk förra året. Vad hände med solbrännan man fick för några år sedan?! Antar att det bara är brorsan som har det lätt för sig ;-)



Hur som helst så förstår jag inte varför jag tvekade på att åka. Jag är verkligen supernöjd med resan! Fredag eftermiddag efter jobbet var stressigt, men på lördag morgon åkte vi (bilade i år) och vi hade flyt hela vägen. I Kroatien var det runt 30 ° grader och inte alls den där jobbiga värmen. Vi solade, badade, hälsade på släktingarna, åt kroatisk skinka, drack pivo på uteställena i stan, åt på favoritrestaurangen, åt supergod glass på Koteks, shoppade på marknanden och Joker, tog en tur till en av öarna o.s.v. o.s.v.



Hem till Sverige köpte/fick jag med mig kroatisk skinka, vin, öl (vi stannade i Tyskland på vägen hem), Bacardi Razz, en tjock superfin svart tröja (höstens plagg antar jag), en Ed Hardy t-shirt + en annan topp, FILA skor + ett par vita sommarskor, Kiki Riki, godis m.m. Väl hemma i Sverige fick jag träffa alla jag har saknat så mycket. Vi grillade och vädret var ändå helt ok. Idag (min sista semestervecka) ösregnar det och jag har inget att göra. Packar upp väskan dock...



Det har verkligen varit en avkopplande semester. Jag har hunnit med sådant jag aldrig annars gör; som att läsa fem böcker...Under tre veckor har jag varit utan dator, tv, nyheter, städ, disk, tvätt och dåligt väder. Sista veckan ska jag njuta av ledigheten även om det kommer bli en del städande/tvättande också. Till hösten väntar omväxling...



Blev inga bra bilder på mig i år, men många andra bra...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0