Vad blir det för mat idag?



Vad blir det för mat idag? Vad ska vi äta idag? Vad ska jag handla till middagen? Någon som känner igen frågorna?! Varför ska det vara så svårt att veta vad man ska laga när det finns miljoner olika alternativ. Maten på jobbet blir bara sämre och sämre och nu för tiden lagar jag allt mer mat på eftermiddagarna/kvällarna. Innan blev det oftast något lättare, typ frallor. Det blir det fortfarande ibland, men inte lika ofta. Tänkte skriva en lista på 20 maträtter jag brukar göra och äta. Hade varit kul om några läsare också skrev ner vad ni brukar äta hemma så man får lite inspitation. Min lista:

  • Färsk pasta med räkor, paprika/chili creme fraiche och dill
  • Stekt ris i olika varianter (utmärkt om man har ris kvar)
  • Kycklinggryta med banan, röd curry och jordnötter
  • Spaghetti med stark kryddad köttfärssås
  • Kycklinggryta med cayennepeppar
  • Kyckling med örtsås och basilika
  • Potatisgratäng med något kött
  • Pastasallad med kyckling
  • Köttbullar och potatismos
  • Hemmagjord pizza
  • Spicy thai soppa
  • Chicken paneng
  • Chili con carne
  • Bakad potatis
  • Pannkakor
  • Lasagne
  • Tacos
  • Toast
  • Paj
  • Lax



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0