Lyxmat - Mitt egna recept



Har man levt på frallor några kvällar i rad så tycker jag att man får unna sig något gott en kväll i veckan. På helgerna blir det ju ändå samma mat som på veckorna. Detta lagade jag nyss! Tycker nog ändå att potatisgratäng eller något hade passat bättre, men pastan var helt ok. Idag bytte jag även ut köttet...




Fläskfilé a la lyx


För 4 personer

Ingredienser

400 g fläskfilé
200 g ost (t.ex. dansk flödeost med smak av vitlök)
2 dl crème fraiche
2 dl matlagningsgrädde
2 vitlöksklyftor
salt
peppar

     


Gör så här

Skiva filén och bryn. Tillsätt osten som får smälta. Häll i grädde, crème fraiche och pressad vitlök. Tillsätt valfria kryddor och servera med färsk pasta, potatisgratäng eller något annat gott. Smaklig måltid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0