Stressad, sjuk och supertrött



Det är så typiskt att jag i helgen sa att jag inte har varit sjuk på ett år och naturligtvis så blir jag det då. Förra året var jag borta en gång från jobbet. Glömmer aldrig julen 2007 då jag blev så sjuk efter att ha jobbat med 40-gradig feber. Det var hårda tider! Jag brukar ta en tablett och bita ihop...Hur som helst så tänker jag aldrig jobba med feber igen; det är inte värt det. Nu dessutom så kan ju feber innebära svininfluensa och det vill man ju inte smitta andra med. Hade feber i måndags när jag kom hem, men nu är jag "bara" snuvig och hängig. Alla på jobbet är snuviga och fastän jag inte alls mår bra så kan jag lika gärna vara där som hemma. Är stressad som bara den då jag har fått göra dubbelt jobb på jobbet då flera är sjuka. Allt detta och dessutom oro över min inskolning som några tror kan bli svår. So far so good! *Peppar peppar*

Har lagt mig före klockan 21.00 både i måndags och igår. Idag slutade jag äntligen tidigt, men jag har ingen ork. Alla planer på att åka till H&M, åka och handla, tvätta och städa har jag lagt på hyllan. Fixar lite här hemma dock! Måste visa en bild på jackan/kappan jag köpte för några veckor sedan. Förutom den är det "bara" H&M-kläderna jag har köpt efter sommaren. Vill hämta mina kläder hos Maria, men det är inte lätt när alla är sjuka. Mina muffins/cupcakes som jag har sparat börjar bli gamla (hade tänkt bjuda Maria). Tur att jag sparade några i frysen...Här kommer kappan, vad tycks?







Tur att någon kan värma mig i höst =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0