Drömmer mig bort...



Har inte sovit många timmar i natt utan låg mest och tänkte på jobbet. Första dagen efter semestern idag! Ny avdelning, nya barn och nya rutiner. Ögonen kändes som grus då jag verkligen inte fick en blund i natt. På jobbet möttes jag dock av glada kollegor och jag var riktigt kreativ trots allt. Vi lunchade på golfkrogen (fick betala själv, men men...); Härlig salladsbuffé, kyckling med vitlöksmarinerade potatisklyftor och morotskaka med frosting. Jobbade väl i drygt 8 timmar och sedan bar det hem till pappa där syster med familj var på besök. Kanooon!

Jag drömmer mig bort och tänker på hur annorlunda livet kunde vara. Jag drömmer om att jobba mindre och ägna mer tid åt sådant jag tycker är kul och inte så stressande. Tänk om man hade mer pengar (jag menar inte att man måste vinna miljoner) och kunde inreda lägenheten med hjälp av någon. Tänk att åka iväg med hela familjen och bara njuta av livet på en vit strand i fjärran...Tänk att få arbeta med en egen hemsida och sälja kläder eller roliga prylar. Jag trivs rätt bra som det är på jobbet, men jag känner mig alltid trött och att jobba 40 timmar i veckan lockar inte alls. Lönen gör ju att man måste jobba heltid...Nu får jag lite omväxling i år i alla fall och jag håller tummarna på att det här blir något riktigt bra. Till er som har semester kvar: PASSA PÅ OCH NJUT (och kör försiktigt)!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0