Fy katten!



Har precis varit nere i källaren och drabbades av lätt panik. Jag råkar ha ett källarförråd precis brevid en stor ventil och efter att ha rotat runt bland sakerna där nere i kanske 5 minuter så tittar jag upp och märker att väggarna är fulla med spindlar. Jag fick en chock och började nästan skaka (har spindelfobi). Har aldrig i hela mitt liv sett en så stor spindel. Det värsta var att det inte var en utan flera. På ena väggen kröp en (antagligen efter att jag hade öppnat skåpsdörren där den satt) och vid ventilen hängde kanske fyra till och en av dessa var enorm. Dom andra var också väldigt stora men den här var verkligen enorm. För att ni ska tro på mig har jag tagit kort med kameran (var ju tvungen annars hade väl ingen trott på mig). Så nu är jag uppe i lägenheten och det kryper i kroppen och håret. Jag har skakat kläderna och dessutom kom jag upp utan påsksaker. Det mesta har jag i kartonger men en del i stora kassar...som om jag någonsin vill ta upp något därifrån efter detta?! Jag kan ju bara tänka mig vad som finns i påsarna...Hade det varit småspindlar hade jag kunnat döda dom med en tidning, men vad ska man döda spindlar som sitter långt upp på väggen med och dessutom är lika stora som ett ägg? Fy katten!





Större än denna var den största (kroppen var nog som två enkronor om inte tre...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0