I år ska jag ha en riktig jul



Förra julen var jag sjuk från mitten av december till mitten av januari. Det var det värsta jag har varit med om! Jag hade hosta i flera veckor och kunde inte sova ordentligt. Av hostan fick jag så ont att det kändes som en kniv i ryggen och då överdriver jag inte. Jag trodde jag hade fått lunginflammation för 4:e gången, men så var det inte. Det var någon luftvägsinfektion och sedan att jag blev sjuk i december förra året så har jag även fått astma (som inte verkar försvinna). Hela förra julen kändes som en stor besvikelse! Jag gjorde inte sådant som jag hade velat göra, sådant som hör julen till och dessutom hade jag ingen aptit. På nyår minns jag att jag knappt åt någonting! I år har jag därför bestämt att jag verkligen ska ha en riktig jul. Julbelysning i alla fönster, pepparkakshus, lussebak, apelsiner med nejlikor i, knäck, julgran (vi får se), jul på Liseberg, snö (hoppas kan man ju alltid), juldekorationer i min egna lägenhet, julklappar i massor till nära & kära, brända mandlar, pyssel, glögg och mycket mycket mer. Hoppas att jag får ledigt i mellandagarna bara...



Förresten så kommer det en ny kategori inom kort; Önskelista. Detta för att ha koll på vad jag själv vill ha men även för dom som kanske vill köpa något till mig i julklapp eller när jag fyller år. Bra att ha en kategori där man kan samla sådant som man vill ha (sedan får man se vad ekonomin tillåter att man köper).





Jag har tagit denna vackra bild på Jul på Liseberg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0