Fem frågor om julen



1. Vad tycker du om att tex IKEA ställer fram julpyntet redan i oktober?
2. När brukar du köpa dina första julklappar?
3. Tror du att man kan förstöra julkänslan genom att börja med julstöket för tidigt?
4. När brukar du börja julpynta?
5. Brukar du julbaka?



1. Jag tycker det är alldeles för tidigt och så krockar det ju med halloween. I november är mer lagom!
2. Jag har redan köpt några när jag var i Ullared i oktober. Annars brukar det bli några veckor innan jul. Jag har många att köpa till och jag är aldig ute i sista minuten. Julklappar ska vara genomtänkta...
3. Det är väl om man börjar alldeles för tidigt?! Då hinner man kanske tröttna en del...
4. Första advent ska julstakar och stjärnor upp, inte före och inte efter. Sedan brukar jag fylla på lite ju närmare julafton man kommer.
5. Jag bakar alltid pepparkakor och lussekatter, det är ett måste och mycket godare än köpta. Men det räcker med en max två gånger.







Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag tycker det är för tidigt! I början/mitten av november är OK!

2. Jag brukar köpa dom första i början av december men i år är jag ute i god tid. Köpte den första redan i början på november. Har dock en hel del kvar...

3. Jag skulle nog inte det, då jag älskar allt som har med julen att göra!

4. Helgen - första advent - Julgranen kommer dok in senare!

5. Oh jaaa! Jag älskar att baka och julbaket är det bästa.

2008-11-21 @ 14:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0