Second place is the first loser



Kroatien åkte ur EM igår och det tog jag hårdare (än när Sverige åkte ur). Turkiet hade tur mot Tjeckien och dom hade tur igår. Man ska inte vinna EM på grund av tur, man ska vinna för att man är bäst. Kroatien gjorde mål i slutminuten och med sekunder kvar gjorde Turkiet också mål. Jag trodde det var över, men det var det inte. Jag blev besviken på Kroatiens lag eftersom dom inte kunde hålla bort bollen i en minut och jag blev besviken på domaren som inte blåste av. Jag sa att blir det straffläggning så vinner Turkiet, eftersom dom har en bra målvakt och vad hände?!

Hur som helst så ser jag det så här; Kroatien spelade fantastisk fotboll mot Tyskland och var klart bättre i den matchen (som dom vann). Tyskland har gått vidare, men inte Kroatien. Så hur det än går så tänker jag att Kroatien egentligen ska ha en plats högre upp än Tyskland. Nu tror jag att Holland vinner allt (trots att jag håller mer på Italien) och jag hoppas verkligen att Tyskland och Turkiet inte vinner. Det är orättvist! Andra plats får dom gärna komma på, men vinner dom blir jag  arg. Second place is the first loser!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0